Ajankohtaista

FinFace hyötyy Bäck & Vilénin monipuolisista ja monikielisistä palveluista

FinFace on Vaasassa sijaitseva perheomisteinen, kasvoprotetiikkaan erikoistunut klinikka. Yritys tarjoaa asiakkailleen yksilöllisesti räätälöityjä korva-, nenä- ja silmäproteeseja. Proteeseja käytetään niin synnynnäisten kuin onnettomuuksien ja sairauksienkin aiheuttamien poikkeamien korjaamiseen.

Toimitusjohtaja Simon Laight ja hänen vaimonsa Jenni Laight astuivat FinFacen johtoon, kun Jennin isä eläköityi 40-vuotisen työuran päätteeksi. Aviopari on johtanut yritystä omillaan viiden vuoden ajan.

 –Proteeseillamme häivytetään kasvojen alueen poikkeamat niin hyvin kuin mahdollista. Tekemämme työ on erittäin merkityksellistä asiakkaillemme ja heidän perheilleen. Tarjoamme elämän mittaista ja elämää mullistavaa hoitoa. Palveluidemme ansiosta asiakkaiden on helpompi siirtyä taas osaksi yhteiskuntaa onnettomuuden tai sairauden jälkeen.

Bäck & Vilénistä ratkaisu kieliongelmiin ja kirjanpidon vanhanaikaisuuteen

Kun yrityksen pakeille matkustaa vuosittain noin 30 asiakasta eri puolilta Suomea, yrittäjille ei jää aikaa monimutkaisten manuaalisten kirjanpitojärjestelmien ylläpitämiseen tai paperinippujen kokoamiseen ja lähettämiseen. Simon ja Jenni huomasivat nopeasti, että asiaan on tultava muutos.

–Isoin ongelmamme oli aikaa vievät kirjanpitojärjestelmät, jotka perimme yrityksen mukana. Minulle asiassa oli lisäksi kieliongelma – olen isobritannialainen, enkä juuri tunne suomalaisia termejä ja järjestelmiä. Kirjanpitäjille oli hankalaa selittää niitä minulle englanniksi.

Simon etsi sopivaa tilitoimistoa pitkään. Hän halusi löytää toimiston, joka hoitaisi yrityksen kirjanpidon nykyaikaisesti, palvelinpohjaisesti ja paperittomasti.

–Bäck & Vilénin Johan (Hällmark) ymmärsi tilanteemme heti. Ensivaikutelma oli hyvä. Luulen, että hän oli törmännyt vastaavanlaisiin tilanteisiin aiemminkin. Hän tiesi heti, mistä aloittaa.

Nopea, ammattimainen ja englanninkielinen palvelu nousee ylitse muiden

Bäck & Vilénillä ei tunneta kielimuureja. Simon kommunikoi yrityksen kanssa vain englanniksi. Lisäksi Bäck & Vilén toimittaa Simonille kaikki tarvittavat tiedot ja dokumentit englannin kielellä.

–Asiat ovat parantuneet huimasti. Johan ja hänen kollegansa ovat kärsivällisiä ja auttavaisia. Heiltä saa niin faktatietoa kuin uusia ideoitakin hyvin nopeasti. Tiedän, että Johan on hyvin kiireinen, mutta hän vastaa silti puhelimeen joka kerta. Tiedän myös, että voin pistäytyä hänen luonaan paikan päällä, jos tarve vaatii.

Simon on oppinut paljon myös suomalaisesta liiketoiminnasta. Hän arvostaa erityisesti Bäck & Vilénin palveluiden saatavuutta ja monipuolisuutta.

–Keskustelen heidän kanssaan monista yrittäjyyteen liittyvistä asioista. Aiheet voivat vaihdella liiketaloudesta tukihakemuksiin ja päätöksentekoon.