Referenssit

Fysio LJ:llä jää enemmän aikaa asiakastyöhön ja vapaa-aikaan Bäck & Vilénin ja taloushallinto-ohjelma Fennoan ansiosta

Fysio LJ on Helsingissä toimiva yritys, joka on erikoistunut ikääntyneiden yleiskuntoa ylläpitävään ja kohentavaan fysioterapiaan. Yritys tarjoaa yksilöllistä fysioterapiaa, ryhmäohjausta, veteraanikuntoutusta ja kotikuntoutusta.

Kätevä digitaalinen kirjanpito integroituna suoraan potilastietojärjestelmään

Kun Jens Lindman perusti Fysio LJ -yrityksensä kaksi vuotta sitten, hän ajatteli aluksi tehdä kaiken kirjanpidon itse. Pian hän kuitenkin ymmärsi tarvitsevansa kirjanpitäjän. Lindmanin päivät kuluvat nimittäin kokonaan asiakastyötä tehden – hän tekee kotikäyntejä, ohjaa ryhmätunteja palvelutaloissa ja sairaaloissa sekä tarjoaa myös yksilöllistä fysioterapiaa ja hierontaa.

– On mukava tietää, että Bäck & Vilén hoitaa suurimman osan paperitöistä, Lindman sanoo. En edes uskalla kuvitella, millaista arkeni muuten olisi. Hallinnolliset työt varmasti häiritsisivät vapaailtojani ja viikonloppujani.

Bäck & Vilénin valinta on seurausta tapahtumien ketjusta. Lindman käyttää päivittäisessä työssään Diarium-ohjelmaa, joka on erityisesti terapeuteille suunniteltu potilastietojärjestelmä ja laskutusohjelma. Diariumiin voi myös integroida erilaisia kirjanpito-ohjelmia. Tutkittuaan asiaa perusteellisesti Lindman valitsi Fennoa-ohjelman digitaalista kirjanpitoa varten, mikä puolestaan johti hänet Bäck & Vilénin asiakkaaksi. 

– Kun kävin Bäck & Vilénin sivustolla, sain heti hyvän vaikutelman tilitoimistosta, ja tuntui turvalliselta saada apua yrityshallinnon kanssa kirjanpitoammattilaisilta.

Fennoan integrointi potilasjärjestelmään toimii ongelmitta. Kun Lindman on tehnyt asiakaskäynnin, hän dokumentoi sen järjestelmään, jossa on myös asiakkaan laskutustiedot. Kun lasku lähetetään asiakkaalle, Bäck & Vilén saa tarvitsemansa tiedot laskukopiosta, joka lähetetään automaattisesti Fennoaan.

– Kaikki toimii juuri niin kuin pitääkin. Minulla ei todellakaan ole mitään negatiivista sanottavaa, ei Bäck & Vilénistä eikä Fennoasta, Lindman sanoo.

Sujuvaa yhteydenpitoa kirjanpitäjän kanssa fyysisestä etäisyydestä huolimatta

Se, että Lindman itse asuu ja työskentelee Etelä-Suomessa, ei ole este:

– Bäck & Vilénin paras puoli on hyvä tavoitettavuus. Kun lähetän sähköpostia, saan kirjanpitäjältäni vastauksen samana päivänä. Minun ei ole koskaan tarvinnut edes soittaa, koska vastaukset ovat aina niin perusteellisia. Kirjanpitäjäni on pätevä ja vaikuttaa suhtautuvan työhönsä hyvin vakavasti, mitä arvostan.

Toinen Bäck & Vilénin etu on ruotsinkielinen palvelu. Lindmanin suomen kielen taito on vahva, mutta silti hänestä on mukava tietää, että hän voi aina saada apua kirjanpitoonsa äidinkielellään ruotsiksi. 

– Vaikka työskentelen 99-prosenttisesti suomeksi, en tunne oloani täysin varmaksi suomen kielen suhteen, kun on kyse veroasioista ja kirjanpitotermeistä. Minulle on tärkeää, että voin tarvittaessa saada apua ruotsiksi.