Me Bäck & Vilénillä haluamme palvella asiakkaitamme asiantuntevasti, nopeasti ja jouhevasti. Siksi olemme tarkkoja siitä, että rekrytoimamme työntekijät ovat mukavia ja osaavia. Meille on itsestään selvää tarjota uusille työntekijöille kattava perehdytys työhön heidän koulutustaustastaan ja aiemmasta työkokemuksestaan riippumatta.
Asiakaspalvelu on tilitoimiston työn ytimessä
Bäck & Vilénin toimitusjohtajan Johan Hällmarkin mukaan hänen ja yritysjohdon tehtävä on varmistaa, että työntekijät ovat tyytyväisiä ja kokevat työpaikkansa vakaana ja turvallisena.
– Yrityksen tärkein tuote on työntekijöidemme osaaminen. On tärkeää, että kaikki viihtyvät työssään, tuntevat itsensä nähdyksi ja että heillä on riittävän haastavia työtehtäviä, Johan sanoo.
Konkreettisesti tämä tarkoittaa sitä, että Bäck & Vilén rekrytoi positiivisia ihmisiä, jotka edistävät toimiston hyvää ilmapiiriä. Maksamme kilpailukykyistä palkkaa, tarjoamme työntekijöillemme hyvät edut ja meillä on toimiva bonusjärjestelmä. Työntekijöiden koulutustausta ja työkokemus vaihtelevat, mutta kiinnostusta asiakaspalveluun ja ongelmanratkaisuun on oltava.
– Edellytämme palkattavilta sitä, että he tekevät työnsä mutta samalla asenne ja henkilökohtaiset ominaisuudet ovat yhtä tärkeitä kuin koulutus ja aiempi kokemus. Asiakaspalvelun osuus on erittäin tärkeä, koska asiakkaat maksavat palkkamme.
Asiakkaita palvellaan sekä Vaasan keskustassa sijaitsevassa pääkonttorissa että Pirttikylän sivutoimipisteessä.
– Vaikka suuri osa asiakasyhteydenpidosta hoituu nykyään sähköpostitse ja puhelimitse, uskomme, että on tärkeää olla lähellä asiakkaita, jotta he voivat tarvittaessa tulla luoksemme. Olemalla tavoitettavissa eri tavoin rakennamme hyviä asiakassuhteita.
Yhteistyö ja yhteiset tavoitteet parantavat yhteishenkeä
Pyrimme Bäck & Vilénillä laaja-alaiseen työskentelyyn, minkä vuoksi uusille työntekijöille annetaan heti alusta alkaen mahdollisuus työskennellä erityyppisten ja erikokoisten yritysten kanssa. Osaamisen karttuessa työntekijät saavat uusia haasteita, mutta eivät enempää kuin mistä he selviävät.
– Työsuhteen alussa kaikki on tietenkin uutta, myös käytännön asiat, kuten puhelinjärjestelmät ja tietokoneohjelmat. Kaikkiin asioihin perehtyminen vie aikaa, ja suuri haaste on se, että ihmiset oppivat eri tahtiin ja eri tavoin. Meillä on loistavat perehdytysvastaavat, jotka auttavat ja selittävät asioita kärsivällisesti.
Kaikki kollegat antavat tukea ja neuvoja myös perehdyttämisjakson jälkeen. Työskentelemme toimistolla usein tiimeissä ja jaamme työtilat, jotta voimme aina tarvittaessa ajatella ääneen tai kysyä muilta neuvoa.
– Hyvä ilmapiiri ja yhteishenki helpottavat myös virheiden myöntämistä. Työtahti on kova ja määräajat tiukkoja, ja joskus asiat vain menevät pieleen – niin käy kaikille jossain vaiheessa. Silloin on kyettävä myöntämään itselleen ja muille, että on tehnyt virheen, jotta sen voi korjata. Kun kollegoihin ja asiakkaisiin on hyvät suhteet, se ei ole mikään hirvittävä juttu.
Yhteiset tavoitteet ovat tärkeitä, koska määräaikoja on koko ajan tiheään tahtiin. Kun tilinpäätöskiireet ovat ohi, järjestetään yleensä kauan odotetut ja hyvin ansaitut kevätjuhlat. Syksyisin järjestetään myös seminaaripäivät, mieluiten jossakin suurkaupungissa Suomessa tai Ruotsissa.
– Silloin suljemme toimiston ja keskitymme tutustumaan toisiimme ja kehittämään yritystä. Se on erittäin tarpeellista sekä johdolle että työntekijöille, Johan toteaa.
Haluaisitko töihin Bäck & Vilénille? Voit aina lähettää meille avoimen hakemuksen, vaikka avoimia työpaikkoja ei olisikaan. Otamme mahdollisuuksien mukaan myös harjoittelijoita ja kesälomasijaisia. Lue lisää ja ota yhteyttä!